שאלות ותשובות

שאלות ותשובות

יש לי ילד בכיתה ג', נבון ומלא שמחת חיים, אבל קשה לו להסתדר עם שיעורי הבית. הקריאה שלו איטית ומאומצת, ולאחרונה כלל אינו רוצה לקרוא. האם השיטה במרכז קורן מתאימה לו?

כן. השיטה הנהוגה במרכז קורן בהחלט מתאימה לבנך. המטרה העיקרית שלנו היא להגיע לשטף קריאה מהיר יותר. חשוב להגיע למדדי קצב ודיוק ברמה המתאימה לגילו, כך שלא יצטרך להתאמץ ולהתעייף, יזכור ויבין טוב יותר את מה שקרא, כדי שיוכל ליהנות מהקריאה. כדאי לבוא עם בנך לשיחת ייעוץ בסניף הקרוב לביתך.

 

מהי השיטה בה עובדים במרכזי קורן ולמי היא מתאימה?

השיטה בה עובדים במרכזי קורן מבוססת על שימוש בטכנולוגיה מתקדמת המיושמת במרכזי קשב - תאים אישיים היוצרים סביבת למידה חווייתית, חיובית ויעילה במיוחד. ילדים, בני נוער ומבוגרים, נחשפים לחוויית קריאה אינטנסיבית, המשפרת באופן דרמטי את הישגיהם ומחזקת את ביטחונם העצמי. התהליך כולו מתרחש באווירה נינוחה ומהנה, בקצב אישי של התלמיד ללא לחצים וביקורת.

השיטה מתאימה לילדים מגיל 6 ועד למבוגרים בגיל השלישי. במרכז קורן ישנם מסלולים ייחודיים לילדים, נוער, מתבגרים ובוגרים, הרוצים לשפר את יכולת הקריאה והבנת הנקרא בעברית או באנגלית, להעשיר את אוצר המילים שלהם או לשפר הישגים במבחנים. הלימודים מותאמים גם לבעלי לקויות למידה ודיסלקסיה.

 

כיצד מתקיים השיעור בתאי הקשב? 

מרכז הקשב האישי הינו חדרון קשב קטן - מעין אולפן שידור, שבו יושב הלומד. הלומד יושב לבד בחדרון מחובר לאוזניות ומיקרופון, שם הוא שומע וחוזר אחר הקריין. התהליך רגוע ונינוח, והלומד מקבל משוב מיידי מצוות מיומן ומקצועי. הצוות צופה בו, עורך תצפיות ומתעד את עבודתו. האווירה היא נעימה ותומכת ונוסכת אמון. מבוגרים מדווחים על תחושה נוחה וממוקדת, וילדים מרגישים שמתייחסים אליהם בכבוד וסומכים עליהם. הם אינם מרגישים לחוצים ומתוחים, ונעים להם שאין מורה מולם ואין שעורי בית. בדרך זו חווים הלומדים הצלחות לאורך כל התהליך, ומתקדמים באופן משמעותי.

 

אני בן 38. בעבר היו לי מעט קשיי למידה (שאף אובחנו). תמיד היה לי קשה לקלוט את השפה האנגלית, והיום במסגרת עבודתי, אני מרגיש בחסרונה במיוחד. האם אפשר עדיין לעזור לי? אני עובד במשך היום.

בוודאי שניתן לעזור ולשפר את השפה האנגלית- את הקריאה, הבנת הקריאה והדיבור. זהו גיל מצוין להתחיל בשיפור יכולותיך בשפה זו, במסגרת המחלקה לאנגלית במרכז. הטיפול מתקיים פעמיים בשבוע, במשך שעה, כשהשעות גמישות וניתנות לשינוי. המרכז פתוח גם בימי שישי כל שעות הבוקר, עד שעה 16:00 אחה"צ.

 

בתנו בת ה 14- אובחנה כבעלת ליקוי למידה. עברנו כבר סדרת הוראה מתקנת והמון מורים פרטיים, אך היא בקושי התקדמה. היא קוראת קצת יותר מדויק אבל מאד מאד לאט איך נדע שאתם באמת יכולים לעזור לה?

במרכזי קורן ניגשים לטיפול בקושי בגישה שונה וייחודית: אנו מטפלים בתשתית השפה כבסיס לקריאה, ומחקרים הוכיחו הצלחות רבות אצל לומדים שטופלו בשיטה זו. בנוסף, הלומדים מבצעים תרגול ואימון בקריאה, שנעשה באופן מהנה וללא מאמץ. צריך לזכור שכדי לדעת לקרוא - יש לתרגל קריאה, ובמרכזי הקשב שלנו צובר הלומד שעות קריאה רבות- קריאה מדויקת ובקצב הנכון. דבר זה, תורם לחוויית קריאה מהנה ומחזק את בטחונו העצמי.

 

בני בן ה 12- סובל מדיסלקציה חמורה, הוא מאד נבון אבל לא קורא אפילו ברמה של כתה א'. המורה הפרטית שלו להוראה מתקנת טוענת שמיצתה את כל השיטות. האם עלינו להשלים עם הרעיון שהבן שלנו יישאר אנאלפבית?

כ - 10 אחוזים מתלמידי מרכז קורן מגיעים אלינו במצב של חוסר יכולת קריאה. לרוב חוסר היכולת לרכוש קריאה נעוץ ב"לקות הכפולה", היוצרת קשיים במודעות פונולוגית, שיום ושליפה. קשיים מתמשכים אלו יוצרים לרוב מתח נפשי רב. הטיפול הסמיופוני אשר מתרכז בתשתית השפה, מרגיע ומאפשר תרגול אחר של קריאה, המצליח אצל רובם לפרוץ את "מחסום" הקריאה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שזהו תהליך ארוך ביותר.

 

חזרנו משליחות בחו"ל, וגילינו שהבן שלנו, הלומד בכיתה ה', מתקשה לעמוד בקצב הקריאה של הכיתה, והמורה אומרת שיש לו אוצר מילים נמוך. האם ניתן לעזור לו?

כן. תלמידים שלמדו בחו"ל לא צברו מספיק שעות קריאה בעברית. הדבר בא לידי ביטוי הן בקצב הקריאה והן בהבנת הנקרא. התרגול במרכז קורן יאפשר לבנכם לסגור את הפער שצבר. בנכם ייחשף בצורה ידידותית לקריאה, יעבוד בתא קשב ויתאים את עצמו לקריאה בקצב הקריין. בהדרגה הוא יעלה ברמת השפה ובקצב הקריאה ויעשיר את אוצר המילים שלו.

 

האם אפשר בו זמנית לטפל בקשיים בעברית ובאנגלית?

לא מומלץ לעשות זאת. חשוב לטפל היטב בנושא אחד, רצוי בשפת האם. רק לקראת סוף הטיפול יתכן שניתן יהיה להתחיל גם את הטיפול באנגלית.

 

אני בת 51 ומתכננת לנסוע לאוסטרליה בעוד כשנה וחצי לתקופה ארוכה. האם במשך זמן זה אוכל לשפר את הדיבור ואת כישורי הכתיבה והקריאה שלי בשפה האנגלית?

כן. זהו פרק זמן מספק על מנת לשפר באופן ניכר את הידע בשפה האנגלית, להעשיר את אוצר המילים, ולחזק משמעותית את הדיבור והקריאה. ולא פחות חשוב: תחושת הביטחון בשפה ויכולת השיח באנגלית ילכו ויתחזקו.

 

בתי תגיע השבוע לפגישה שנקבעה במרכז קורן, עם אבחון שנערך לה לפני שנה. האם יש צורך באבחון חדש?

אין צורך באבחון חדש. האבחון הקיים תקף לצורך מיקוד הקשיים שעלו, הערכת מקור הקושי ובניית השלבים הראשונים של תוכנית הלמידה האישית. את המשך התוכנית במרכז נבנה בהתאם להתקדמותה של בתך.

 

האם שיטת הלימוד במרכזי קורן מיושמת במקומות נוספים בעולם?

ברחבי העולם קיימים מרכזים דומים למרכז קורן, המלמדים בשיטה שפותחה על ידי ד"ר איזי בלר. מרכזי הלימוד פועלים בצרפת, שוויץ, בלגיה, אנגליהִ וארה"ב. לפני 22 שנה הקימה ד"ר שרי שניידר את מרכז קורן בנתניה. מרכז נוסף פועל מזה 15 שנים בת"א-גבעתיים בהנהלת גלית בסוק (M.A). בין כל הסניפים מתקיים קשר מקצועי רציף.

 

האם השיטה מתאימה לילדים עם בעיות קריאה שיש להם גם קשיי קשב?

השיטה מתאימה מאוד לילדים עם בעיות קריאה וקשב, שכן תנאי הלימוד במרכזי קורן הינם תנאים המותאמים ללומדים המתקשים להתרכז: הם עובדים במרכז קשב אישיים, ללא הסחות דעת, אין גירויים חיצוניים ומערכת השמע ממקדת אותם בתהליך הטיפולי.

 

לילד שלי שעות שילוב בבית הספר. האם הטיפול במרכז קורן יבלבל אותו? האם שני סוגי הטיפולים אינם מתנגשים או מפריעים זה לזה?

לא, להיפך. העבודה בבית הספר יכולה להשתלב עם הטיפול במרכז. לצורך כך, אנחנו נערוך פגישה משותפת עם הצוות בבית הספר ונתאם את המהלך הטיפולי באופן שיקדם את התקדמותו של בנך בשני המישורים.

 

הבן שלנו לומד אצלכם במחלקה לעברית. בעקבות התקדמותו, אנו מעוניינים להביא גם את אחותו הצעירה, המתקשה באנגלית, לטיפול במרכז. האם תהיה לנו הנחה?

כן. מרכז קורן מעניק הנחה לבני משפחה הלומדים במרכז.

 

ילדה מהכיתה של בתי לומדת במרכז קורן, והוריה המליצו עליכם. האם הן יכולות לבוא יחד לטיפול במרכז?

בודאי, אך הלימודים לא יתקיימו יחד. כל אחת מהן תזכה בטיפול אישי בחדר קשב אישי, ובתכנית המותאמת לה על ידי הצוות המקצועי.